Popüler Yayınlar

21 Temmuz 2013 Pazar

Interrail - Karar ve Başvuru Aşaması

Heralde bir sene önce ahmet koçum interrail diye bişey var sen onla avrupayı komple gezicen hadi hazırlan deseler, ya arkadaşlığımı keserdim o kişiyle yada aşırı doz dalga geçmekten eceliyle ölürdü. ama üniversiteye tam anlamıyla başlamadan daha (hazırlık = lise 5) şunu anladım ki üniversite de herşey olabilir. Bundan yaklaşık bir yıl önceydi kübrayla oturmuş kübra bilgisayara, bilgisayar bana, bende kapı pervazına bakıyordum. bu arada kübra benin yaklaşık 9 senelik arkadaşım ki onu bu cümle tanımlamıyor arkadaşlığımıza bi blog daha açılır o derece. neyse konumuza dönelim.
Kübra o dönem İtalya'dan bende Sivas'tan yeni gelmiştim :) muhabbet ederken kübra bi arkadaşının interraile gittiğini söyledi ve beni çok iyi tanıdığından hemen arkasından interrailin tanımını yaptı. ''Heee iyiymiş bizde yapsak'' geyiğinin son noktasındaydık. fakat tüm samimiyetimle söylüyorum yapacağımıza hiç inancım yoktu. ki vizelerimiz uçak biletlerimiz interrail biletlerimiz olmasına rağmen hala içimde bir aksilik çıkabilirmiş hissi var. Şom ağzımı kapıyor ve öncelikle İnterrailin olayını kısaca özetliyorum. İnterrail bir tren bileti aslında çeşitli sürelerde geçerliliği var mesela 10, 15, 22, 30 gün süreli biletler var. Siz bu bileti alıyor ve avrupadaki tüm standart trenlere ücretsiz binebiliyorsunuz. Daha basit anlatımıyla (tamamen bana ait :) istanbuldaki aylık akbil uygulamasının avrupada trenlerde geçtiğini düşünün.
Bu saatten sonra arada bir interrail muhabbeti ve kübranın sınavı bizim genel sohbetimizi oluşturuyordu. Hal böyle olunca biz birbirimizi gaza getiriyor (ama ne gaz...) haliyle cevremizde yavaş yavaş duyuyordu. bu sırada grubumuza birinin daha dahil olması gerekiyordu ve o kişide ikimizinde 5 senelik arkadaşı pozitif enerji trafosu bir kişiydi ve karşınızda Tuğçeeeee. Tuğçede artık gaz trafiğini eklenmişti. Hazirana  gelene kadar sürekli buluşuluyor ve orada yapılacaklar gerekenler listesi maddi bilanço :) hazırlanıyordu. Şunu kabul etmeliyim ki biz birbirinden çok alakasız ama birbiriyle süper uyan bir grupuz. (orada ne olur bilinmez hazırlık sürecinde böyleydi :) birimiz Cannes film festivalini görmek isterken (bu ben değilim :)  biri orda aç kalmama derdinde (bu ben olabilirim :) Ve beklenen gün geldi. geldi gelmesinede forumlar bloglar okunmuştu herkes uzun bir zamana yayıp rahat rahat işlemlerini yapmıştı biz ne yaptık herşeyi tek günde yaptık :) kolay olmadı elbette. öncelikle bloglardan ve internetten gerekli olan belgeleri sağdan soldan yarım yamalak bulduk. Öncelikle belgeleri sıralıyayım.

(Babası emekliler için)
*Pasapor Fot.
*Kimlik Fot.
*Emekli aylık bilgisi
*Fotoğraf
*Hesap dökümleri
*İnterrail bileti
*Seyahat sigortası (30.000 liralık olmasına dikkat edin)
*Seyahat planı (nerden vize alıyorsanız orda fazla gün geciriyorsunuz gösterin yalandan kim ölmüş :)
*Uçak bileti
*Babanızın dilekçesi
*Banka imza sirküleri
*Otel Rez. (bookingden yaptır iptal et)

Genel anlamıyla bunlar....

Gerekli belgeleri öğrenmeyi, İnterrail biletini almayı, uçak bileti almayı, sigorta yaptırmayı aynı gün yapmış bir grubuz. hatta bir ara gaza gelip tuğçeyle otel rez. yaptırıyorduk.(yemek yedik geçti :) hemen fotoğraf çektirdik. biz bunlarla cebelleşirken kübranın yeşil pasaportu olduğundan tüm olanları bıyık altından gülerek izliyordu ( yok yok o da bizimle cebelleşti hatta idatada(vize firması) hayat kurtardı) Son dakikada İtalya Kon. tarafından yetkilendirilen tek firma İdata ya gittik. şansımıza oradaki bayan çok iyiydi ve bize çok güzel anlattı biz işlemleri tamamlayıp ertesi gün kübrayla yeniden gitti bu seferde kadın( başkasıydı) herşeyin tamam sadece sigortanda 30000 liralık olduğu yazmıyor dedi. bizde son dakika geldiğimizden firma kapanmıştı. ben ümidimi kaybetmiş eve dönme niyetindeyken kübra gel şu internet cafeden bakalım içimiz rahatlar doğru mu yanlış yaptık diye. şimdi diyorum iyiki dinlemişim ona hemen yeni çıktı aldık yalvar yakar vize başvurusunu yaptık. üç gün sonra konsolosluktan çağırdılar fakat onu birdahaki yazımda yazıcam buraya sığmayacak kadar iyi malzemeler topladım :)

Sonuç olarak vizelerimiz çıktı gitmek için herşey hazır 6 Ağustos'u  beklemeye başladık. Ama şuan hala kesin gidicez diyemiyorum bir aksilik çıkmazsa gitmeyi planlıyoruz daha iyi bir düşünce. Son olarak seyahat planımızı paylaşıyorum. Viena dan duruma göre ya uçakla yada Budapeşte, Belgrad, Bükreş, Sofya ve İstanbul güzergahında trenle dönmeyi planlıyoruz.